Äventyret!

Oj vilket äventyr jag och R var med om nyss! Det började med att vi skulle ut och åka moppe vilket vi gjorde. Bensinmätarna på  våra mopeder har pajjat så vi fick chansa hur långt vi skulle åka. Vi åkte till stigen och sen tog vi fyllestigen hem. 

När vi skulle börja åka såg det ut såhär


När vi svängde in på fyllestigen och hade åkt där ca 200 meter så blev det dimmit, vi såg inte mycket. Sen kom det dimma i omgångar och efter lite mindre än halva vägen såg vi ingenting, vi åkte i ca 20 km/h och såg ingenting, varken hellyset eller halvljuset hjälpte. R åkte på fel sida om vägen och jag på rätt men i svängarna höll jag nästan på att åka i diket för vi såg inte vart vägen gick, och lika hon höll på att åka av vägen.

Det enda vi såg var skyltar och en tjock vit dimma! När vi äntligen kom ut från dimman och in i stan så var det inte dimmit, vi åkte till Statoil för jag skulle pumpa mina däck när vi kom fram dit fanns inte pumpen där! Så jag tvättade moppen istället med vattnet som står där inne hehe så nu är moppen ren och fin ;). Iallafall så pratade vi när vi var vid Statoil. Det enda vi hade sagt när vi åkte igenom dimmar var shit va dimmit det blev! Ja! Sen sa vi inget mer jag trodde att hon var lugn och bara åkte på och hon trodde lika om mig, hehe men så var det inte utan det var tvärtom. 

Vid statoil så berättade jag att jag hade tänkt att va gör vi om det kommer en björn? och vad gör vi om vi möter någon? (för alla som åker bil där åker som galningar och tänker att det bara är dom där på vägen, så dom åker hur fort som helst) och hur gör vi om någon får soppatorsk? Hehe och hon hade tänkt lika som mig. Och när vi tänkte på björnar så tänkte vi att vi kör fortare än 50 km/h för björnar springer inte fortare än det då åker vi ifrån dom (trodde vi ja) men jag fick senare reda på att björnar springer fortare. Iallafall så tänkte jag också att vi har ju hjälmar på oss xD ja va tokigt man kan tänka ibland.

Ja det var ett äventyr lite läskigt när vi inte såg något men ändå lite spännande :)

När vi kom in i stan så knäppte vi kort på månen


Haha just ja när vi skulle knäppa kort på månen så stod vi på en lastbilsparkering och de va en lastbil där som hade dragit ner, chaffisen sov nog :) (eller lättare sagt försökte). för vi stängde inte av mopparna utan vi hade mopederna på (som låter ganska mycket) medans vi knäppte kort, tog ca 5 minuter för vi såg en hare också som skuttade över vägen :)

Just precis som du säger R vi kan det där med äventyr ;) det är fööör spännande!

Puss

Kommentarer
Postat av: Lillan

ja tror att vi väckte lastbils chaffisen oxå , haha åh den där haren den bara drrrr , haha våra äventyr är lite för spännande vi kan de där vi ;) <3

2009-04-09 @ 22:32:37
URL: http://rebeckalillberg.blogg.se/
Postat av: fastar

hej.. jag tror ni hat en roligt äventyr.va kul men tänkt efter nåsta gång tjejer puss på er

2009-04-10 @ 12:22:35
Postat av: Lilla jag

Men herre gud...ppuuuu suck

Tjejer tur att ni klara er .Men ni kanske har lärt er något nu eller???

Men du Nadja våre väl inte vara rädd för Björn ;)

Puss och Kram

2009-04-10 @ 12:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0