Solnedgång!

Oj nu har jag mycket att berätta det har verkligen inte varit min kväll ikväll. Jag har nyss varit på fotbolls match i Gävle där Heléne har spelat fotboll. Helénes lag var klart bäst och domarna klart de sämsta jag någonsin sett! Iallafall här är lite bilder som jag knäppte på den fina naturen innan matchen började ;)
 




Så, nu till matchen. Helénes lag förlorade p.g.a. en straff som de andra laget fick (vi ledde då) och så gjorde dom mål på den så de blev förlängning sen vann de andra laget. Domarna var anti Helénes lag, munnen glappade på domarna (som de sa i omklädningsrummet efter matchen) och de enda de kunde säga åt Helénes lag va offside, offside, offside, frispark för de gröna o.s.v. Jaaa vissa gör vad som helst bara för att de har makten. 







När de stod lika i matchen så va jag inte alls nervös inte heller när de va förälngning. Inte alls! *försöker övertala mig själv* Nej jag var inte det! Inte skrek jag mycket heller nejnej. 

Bra att laget är ett så glatt och roligt lag så i omklädningsrummet berättar de allt roligt de andra laget har sagt skrikigt och va de har svarat haha de är jätteroligt. En ur Helénes lag hade frågat va domaren dömde när han blåste då hade en ur de andra laget hade stavat H-A-N-D-S till personen i Helénes lag och de va nog inte den rätta personen att reta under en match, hon i Helénes lag svarade: Jag vet faaan hur hand stavas! Vissa blir arg som bara den på planen när de går fel men de är alltid så roliga de kommenterar så roligt och är alltid glad i omklädningsrummet och det där laget söttar alltid varandra. Och det är bra och positivt :)

När vi åkte hem var det en fin solnedgång :)!



Efter matchen så åkte vi till Maxi och handlade och när vi kom ut ur affären så va de fullt med ungdomar där och så en moppe med två tjejer på som inte hade någon koll alls! De höll på att köra på mig, som att de inte såg mig! De hade ingen koll alls på mopeden, när de hade åkt runt hörnet så hörde vi en bil som tutade, säkert åt dom! (Tur att man har reflexer) hade jag inte gjort det där lilla hoppet på en fot som jag gjorde i sista sekunden så hade de kört på mig. Himla tur att från och med den första Oktober i år så måste alla som kör mopeder ha körkort, så då lär man sig väll lite innan man sätter sig på en moped och bara gasar utan att ha kontroll!

Min kväll har varit spännande och intressant och de har varit ett riktigt äventyr, inte en lugn kväll som jag hade väntat mig, men det gör inget för de har varit roligt :)!

Kommentarer
Postat av: My

Vilka härliga bilder :D

2009-05-16 @ 08:21:09
URL: http://mizie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0