Fiska!

Igår så var jag iväg på mycket äventyr ;)! Klockan 08.00 var jag i Högbo och fiskade :). Såhär såg det ut på sjön när vi kom
 
Vi såg kanadagess som hade sina ungar med sig, dom var jättesöta!

Till en början var det lite segt för jag fick ingen fisk, men sen fick jag en! Som jag tappade :(. Efter ett tag så fikade vi de va gott ;) 



Medans vi väntade på att fiskarna skulle nappa så pratade vi en hel del och det var roligt :)! Såhär såg det ut där vi var och fiskade



Tillslut fick vi äntligen en fisk :)!  Ett tag efter att vi hade fått fisken så kom det några från Gefle Dagblad (det är en lokaltidning) och pratade lite med oss sedan gick dom runt lite där och precis då fick jag en fisk :) Jaaa! En regnbåde på nästan ett kilo blev det :) Då var ju Gefle Dagblad där och de skyndade dom sig till mig och knäppte kort när jag fick upp min fisk haha :) Och så frågade dom lite mer, om vi hade fått fisk innan och lite andra saker :). 


Vid lunch började det en massa aktiviteter där så jag gick dit och tittade lite och så fick man tröjor, pennor, lypsyl där som det stod if metall på eftersom att det var de som anordnade dagen :) Medans jag sprang dit och tittade börjades det grilla där vi stod och fiskade :).


Platsen när vi fiskade  :)


Grillning på gång!
Så när jag kom tillbaka var det bara att börja äta :). Sedan fortsatte fiskandet och det slutade med att vi fick 4 regnbågar alla runt 1 kilo! En sak som var lite roligt var att varje gång vi fick en fisk så samlades det folk på bron (som vi stod vid och fiskade) och alla stod och kollade och sa till varandra de har fått fisk titta! Och när vi hade fått upp fisken så gick alla hehe :) Här är alla fiskar vi fick :) 



Vi hade tur med vädret också, på morgonen var det lite småkyligt men senare på dagen så blev det soligt och varmt! Närmare 22 grader! 

Runt 15.00 åkte vi hem och rensade fiskarna och så smakade vi på en paj som var supergod :)


Det var riktigt roligt att fiska igår och det är något jag vill göra om! Den här bilden på änderna som var med och gjorde sällskap igår får avsluta det här äventyret ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0