Allt är så litet!

Efter sjukhus besöket åkte vi som tidiagre sagt till mammas kompis E som bor i Gävle, hon är en härlig person hon! Man skrattar alltid så mycket hos E så man får ont i magen. Jag och mamma åkte dit med fimpar (cigarettfimpar) som mamma hade tagit från jobbet. Vi gjorde de för att E har problem med grävlingar i hennes trädgård. Och vi har läst att man kan lägga ut blöta fimpar lite här och där i trädgården så det gjorde vi igår. Vi läste också att man kunde lägga ut lejonbajs! Så vi skämtade lite och sa att hon kan ju ringa till kolmårdens djurpark och fråga om dom kan skicka ca 5 kg lejonbajs till henne haha! Men så skickade hon ett sms till mamma idag och skrev att hon istället kan cykla till cirkusen som är i stan och fråga om som kan ge henne lite lejonbajs om dom har lejon där hahaha! Ja det va så roligt! Iallafall när de höll på med fimparna knäppte jag lite kort i hennes trädgård, den är så mysigt!


Här håller de på att lägga ut fimparna






Den vänstra bilden är ett litet hus, i det huset ligger det en penna och papper så man kan skriva om man varit där och inte hon har varit hemma inget konstigt med det :). Men vad är det på den högra bilden då? Jo jag kan berätta att E är helt underbar och jätte go! Hon har sina idéer och är riktigt smart kan jag säga!  På den vänstra bilden är det en backspegel, som ni ser så sitter den vid fönstret så hon kan stå i köksfönstret och titta i spegelnser hon dörren och vilken det är som står där och ringer på hahahahaha! (smart man kan ju välja om man vill öppna eller inte beroende på vilken det är som ringer på). Det är alltid lika roligt när man ser den, men det är så gulligt också! Hur kommer man på en sån idé liksom?

Efter att de hade lagt ut fimparna och jag knäppt klart så gick vi in och jag och mamma provade spikmattan medans E fixade i ordning mackor till oss alla. 



Sen så fikade vi E hade bakat chokladbollar till oss och så åt mackorna E hade gjort, till det drack vi te, det var supergott!



E är så underbar, hon säger att min mamma har stora saker fast min mamma är kortare än henne och E är längre än mamma och hon har mindre grejer! Det är så sött! Jag bara måste visa!

Kolla här


Liten olja, småa tomater


Liten gran i trädgården


Till och med småa filtar! Fick nätt och jämt plats med hela min fot!

Och så bor hon i ett litet gulligt mysigt hus :) Allt är litet hos E :)!
 
Okej inte ALLT kanske men mycket, hon hade en stor filt, där satt vi i kvälls solen och fikade :)


Kommentarer
Postat av: Kompisen E

Underbara Nadja! Vilken rolig text och vackra bilder!!

2009-05-28 @ 10:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0