Såhär lätt ska det inte vara!

Nu är jag hemma efer ca 5 timmar och 40 minuters shopping i Stockholm med syskonen och Rebecka :).

Vi åkte 08.00 hemifrån och det var lite dimma på väg dit men det gick bra, vi parkerade vid Arlandastad och det var superbillig parkering, vi stod där i 12 timmar för 10 kr! Sedan köpte vi biljetter och fixade allt till buss och pendeltåg och det gick superbra när vi hade köpt biljetterna så stod bussen där ch det var bara att hoppa på och så kom vi till Märsta där vi skulle åka pendeltåg in till Stockholm station. När vi satt på tåget så undrade vi om den verkligen gick till Stockholm för det stod Södertälje Central, jag frågade en dam som satt vid oss och hon sa att den gick till Stockholm så vi var på rätt tåg, då började vi fundera och säga till varandra att såhär lätt ska det inte vara, hehe :). Sedan kom vi till Stockholm station då skulle vi komma ut från stationen så vi började kolla upp mot taket och läsa skyltar då var det en som jobbade där som sa: behöver ni lite hjälp? Ja svarade jag och vi skrattade lite, då sa han att han såg 4 frågetecken stå där hehe :). Men han förklarade vart vi skulle och vi kom till stan där vi sedan gick i ca 5 timmar och 40 minuter och shoppade så jag fick lite grejer med mig hem som jag kommer att visa här imorgon :). Sedan tog vi pendeltåget till Märsta och bussen stod där och väntade så det var bara att hoppa på och så åkte vi till Arlandastad, allt flöt på bra och vi sa bara: såhär lätt ska det inte vara, (så vi väntade bara på att en böteslapp skulle sitta på rutan när vi kom till bilen hehe) men det var ingen lapp där, så det skulle tydligen vara så lätt som det var, och det skulle gå så smidigt med buss och tåg och det gjorde :). Vi gick till Maxi och handlade sallad, åt den och åkte sedan hem jag körde både dit och hem och påvägen hem var det dimmigt och så duggade det ute så det var inte så lätt att de vägen, men när vi kom närmare hem så försvann dimman och det regande bara så det var skönt :) 

Det var min dag i stora drag, jag kommer att skriva mer om den imorgon plus att det kommer bilder då också :).

Kommentarer
Postat av: Anonym

fin fint med mej,:D



jaaa:D



vad gör du?

2009-10-27 @ 18:19:55
URL: http://eweman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0