Böter!

Hej!

Nu är jag hemma efter en tur i Valbo :). Vi gick runt och kollade lite och jag fick med mig en klänning hem, den jag ska ha i jul och leggings köpte jag också, jag skulle inte köpa någonting men de blev så iallafall :).


Klänningen jag köpte idag

När vi åkte hem så såg jag att en man stod mitt i vägen med en reflexväst på sig och sen såg jag polisbilarna och ja det var såklart en polis som stod mitt i vägen och stoppade mig! Jag sa till Angelica att jag körde 3 km för fort! Hon sa då att jag skulle ta det lugnt, hehe. Iallafall vi kom in och jag körde ner rutan och så kom polisen fram till mig och frågade efter körkortet. Jag gav honom körkortet sedan fick jag blåsa. Efter det sa han oj det var ganska nyligen som du tog körkortet ser jag. (Det var ca 50 dagar sedan jag tog körkortet). Jag svarade ja och sedan sa han: Ja då har du gått en körkortsutbildning? Ja sa jag och sedan frågade han mig hur många lysen man fick ha på bilen, två svarade jag hehe. Då frågade han mig hur många jag hade på, oj jag vet inte sa jag då hehe och så sa han att jag hade fyra ljus på, jag hade satt på dimljusen. Ojdå sa jag och stängde av de och då sa polisen att de såg mycket bättre ut nu och på grund av att jag nu stängde av de så klarade jag mig från 500 kr i böter :). Jag slapp nog bötern för att jag nyss fått körkortet, man vet ju aldrig men jag tror att det var därför :). Det var en snäll polis de :).  

Nu ska vi äta våfflor ♥ Sedan ska vi cykla till bion!


Kommentarer
Postat av: Nadja

oki det var länge. =)

2009-11-21 @ 21:48:45
URL: http://nadjaslivliga.blogg.se/
Postat av: mina - it's my time to shine!

jaha hihi okej.

vad med o ställ en fråga i frågestunden på min blogg :)

2009-11-21 @ 22:04:28
URL: http://miiinaaa.blogg.se/
Postat av: Nadja

vad skoj. =) Är det svårt? =)

2009-11-21 @ 22:20:06
URL: http://nadjaslivliga.blogg.se/
Postat av: lina [discosadness.blogg.se]

ja, snäll polis :-)

2009-11-22 @ 00:34:47
URL: http://discosadness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0