Soppatorsk!

Vilken härlig dag det har varit idag, strålande solsken och mycket roliga saker som har hänt :). Jag har varit ute och gått, varit på fotbollsmatch, fikat och åkt moppe. De hände inte så mycket när jag var ute och gick så jag kan ju börja och berätta lite om vad jag gjorde på fotbollsmatchen :)
 
Eller först börjar jag med bilden på fikat som vi fikade innan matchen :)

Glass och kaka! Det här är så himla gott! Ja, jag bara lära säga de ;)

Lilla A var på fotbollsmatchen (jag kom några minuter efter att matchen hade börjat) och så såg jag att han va uttråkad och stod vid sin mamma som idag stod i kiosken och sålde fika. Mamma var där före mig så hon frågade mig om jag ville hitta på något med A och självklart ville jag de :)! Han hade inte hunnit sett mig än så jag ropade A........ är det din boll? Då lyste han upp som en sol och sa ja ska vi spela N? :) Han vill alltid göra de med mig han tycker de är jätteroligt! Mitt namn är de enda han kan säga när jag är i närheten (eller jag kan va ganska långt bort också, bara han vet att jag är där någonstans så ropar han på mig) Ja så vi lekte hela matchen, sparkade boll, sköt höjdare och "hårda" bollar, sköt straffar, hörnor m.m. Och så gick vi och fyllde på kaffe som hans mamma frågade mig om jag ville göra. Och så ville självklart A med så vi passade boll hela vägen fram och tillbaka (man får inte glömma bort att säga passa, när man vill ha en pass, mycket viktigt ;)). Han är så söt och de är så roligt att han blir så glad när vi leker :). I pausen så fikade vi. Helénes lag vann med 3-0 mot samma lag som dom mötte i Fredags! Men nu va de en domare som inte hejjade på något lag alls! Heléne gjorde ett mål också som dömdes bort för de va offside, men jaja hon var jättebra idag (som vanligt) och jag är STOLT storasyster (som vanligt)!

Här är målet som jag och A stod och sköt lite i :)


Helénes match


När matchen var slut så åkte jag hem. Kom halvvägs och sen började mopeden rycka och jag fick soppatorsk haha :)! 200 meter från OKQ8! Ja de va bara att skicka ett sms och berätta att jag fått soppatorsk så va dom där med bensin 5 minuter efter ;) Ja tur var ju det, så jag slapp stå där så länge :)! Så kunde jag åka hem sen :) Jag måste väll erkänna att innan jag åkte stod jag och funderade på om bensinen skulle räcka och jag kom fram till att den skulle göra de, hehe jag hade nästan rätt :) 200 meter ifrån bara.


Här får jag bensin :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0