Dog-o-matic!

Är namnet på vad den här stora maskinen heter! Kan ni gissa vad det är? En hundtvätt är vad det är, man stoppar in hunden och så stoppar man in pengar (160:- för en liten och 390:- för en stor hund) så tvättas hunden och blir fönad allt tar en halvtimme! Det ser lite läskigt ut för hunden på bilden med den som har kommit på det här säger att det inte är det, jag tycker att det ser ut som att hunden kraffsar på glaset och vill ut :(.
 
BLÖTDJUR Den lilla hunden ser inte ut att trivas i automatt

Jag skulle faktiskt inte vilja slänga in någon utav våra hundar där. Okej det kanske inte är läskigt eller något för hunden som dom säger, men det ser ut som det på bilden. Jag tror ändå att våra hundar föredrar att bli duschad utav oss, vi har ju inga problem med att duscha dom heller så det är nog lite mysigare att sitta i badkaret och bli duschad i lugn och ro utav någon av oss där hemma och sen sitta i knät eller bredvid för att bli fönad :) de är så mysigt!

Jag kan nog förstå de som verkligen inte får in hundarna i duschen och som verkligen inte kan duscha hundarna för att de bitts eller något sådant. Hundar behöver ju faktiskt duschas också precis som vi människor (fast inte lika ofta), men då kanske den här maskinen är bra? Men nä inte om de går bra att duscha dom hemma och om man inte vill ge hunden en chock!

Justja man kunde ju stoppa in sin katt där också för ett billigare pris! Hur ska de gå till, katter är ju rädd för vatten! Och de "tvättar" ju sig själva! Nej usch nej! Jag skulle ju själv inte vilja bli instoppad i en såndär maskin för att duscha!

Jag läste det här på Aftonbladet.se där jag lånat bilden också.

Vad tycker ni om Dog-o-matic?

Kommentarer
Postat av: Marianne

Herre gud stackars hund ser ut som han/hon har panik de skulle i alla fall jag få om man stod där inne.. Huuuaaaa nä tackar gudarna att man har vanlig dusch.. Ha en bra kväll!! Kjam marran

2009-05-18 @ 22:47:26
Postat av: N

Sv: ja det tycker jag också! Ja jag säger detsamma :) Tack detsamma! Kram

2009-05-19 @ 08:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0