Trevlig dag!

Ja varför jag lära åka hem och vara hemma en viss tid idag var inte för att jag hade någon träning. Eller de har jag haft men inte varit med på för jag hostar så mycket! Men mammas kompis och hennes två ursöta barn Madeleine och Rebecca var här :)! Den störta anledningen var för att jag skulle måla barnens naglar :). Alltså jag hade kunder idag :)!

När jag kom hem var dom redan här och då fikade den goda pajen mamma hade gjort :) en blandning utav rabarber och äppelpaj med vanlij visp :) muuums!

 

Sen så började jag målningen, började med den äldsta på 8 år som var Madeleine, hon var superduktig, satt still hela tiden med händerna rakt fram och helt still, hon valde färgerna själv och jag gav tips på hur de kunde se ut och så här blev det :), tycker själv att det blev superbra :) 

På högra handen gjorde vi stjärnor


Och på västra haden gjorde vi M

Hon var så gullig när hon satt där och bara tittade vad jag gjorde :)

Sen var det Rebeccas tur, hon hade gått och frågat i ca 20 minuter om Madelein var klar, sen gick hon ut och lekt med Melissa sen när dom kom in så frågade hon om syrran var klar igen hehe :). Men tillslut blev det hennes tur. Jag tog fram färgerna och hon började göra "oledoledoff" för att välja vilken färg hon skulle ha hehe hon gjorde de med alla mina färger så de tog ett tag men de var roligt att se på :). Sen när hon hade valt färger ville hon ha mycket glitter nästan alla glitterfärger jag har :S men sen sa jag att vi kunde göra fjärliar och hon gick med på det och så blev det rosa bakgrundsfärg för rosa gillar hon :) Ja så så blev de, sen ville hon ha hjärtan också och fjärlien fick inte plats på alla hennes naglar på vi gjorde blommor på de andra och så hjärtan på de naglar som de fick plats på. Vi sa flera gånger att vi var smarta som kom på olika idéer och hon var smart för att hon hade ätit fisk igår så hon :) så sött! Ja och så här blev det tillslut


Man ser nästan inte vad det är men färgklickarna är hjärtan och sen ser man fjärlien lite svagt på nageln, jag måste fixa min kamera snart så att jag kan ta bättre bilder på naglarna, vi knäppte alla bilder på samma ställe endå blev det sämre på vissa bilder, det är tråkigt att man inte ser Rebeccas naglar på den här bilden för dom var så fina! :(

Medans jag målade Rebeccas naglar så var Madeleine ute och lekte med Melissa och dom kom in emellanåt för att se hur långt vi hade kommit :)

Det är lite svårt att måla småbarn för de har inte så stora naglar och vill oftast ha flera saker och alla färger som de gillar och jag vill att de ska bli nöjda med naglarna, men de gick bra och vi kom fram till en lösning tillslut, de var superkul att måla deras naglar :). Jag kunde ha suttit där med dom hela dagen!

Samtidigt som det målades här hemma så åkte mammorna iväg till IKEA och shoppade lite och jag var såklart överlycklig som fick vara med barnen och ha lite ansvar över dom :). Medans Rebeccas naglar torkade så kollade jag, Madeleine, Melissa och Rebecca på pippi långstrump på datan :). Ja såhär lät det ett tag:

Jag: Vad vill du se för avsnitt?
Rebecca: När dom badar och Pippi badar med kläder på och kossorna äter upp Tommy och Annikas kläder.
Jag: Okej, vad heter det avsnittet?
Rebecca: Pippi
Jag: Okej något mer?
Rebecca: Ja Långstrump heter hon också Pippi Långstrump.
Madeleine: Ja men åh det är något annat också, hm jag kommer inte riktigt ihåg.
 
Sen skulle Rebecca gå upp och säga till Heléne att det var mat om fem minuter så gick hon upp och kom ner igen och frågade vad hon skulle säga och då lät det såhär:

Vi i köket: det är mat om 5 minuter ska du säga
Rebecca: Okej men hmmm va vad det hon hette nu igen 
Vi: Helene
Rebecca: Okej och så gick hon och sa det hela tiden HeleneHeleneHelene och sen när hon hade gått upp 3 trappsteg så kom hon tillbaka igen och frågade vad var det hon hette igen? 

Det är inte lätt att komma ihåg vad alla vi heter stackare.

Ja sen så skulle dom gå hem det var tråkigt! Men de måste ju sova för det är skola och dagis imorgon precis som jag, jag ska till skolan imorgon och ska snat göra mig i ordning för sängen.

Jag avslutar det här inlägget med dom här två härliga bilderna på de söta barnen som jag redan längtar till nästa gång vi träffas då jag förhoppningsvis är frisk och kan hoppa stuttsmatta med dom :)!


Klappar Miloo


Bär Miloo


Kommentarer
Postat av: My

kan inte min mamma också göra paj till mig. Ska det någon gång bli fika är det jag som måste baka haha :D

2009-06-03 @ 17:11:00
URL: http://mizie.blogg.se/
Postat av: Rolle

Vad fin mina döttrars naglar blev. Du är himla duktig!!!

Nästa gång blir det min tur :-O

Pappa till Madeleine och Rebecca

2009-06-03 @ 22:06:35
Postat av: N

Tack så jättemycket :)!

Klart jag målar på dig också det är bara att komma :P



Dom var jätteduktiga och det var så roligt att leka med dom :)



2009-06-03 @ 23:05:42
URL: http://enisprinsessa.blogg.se/
Postat av: mathilda (:

Söt hund (:

2009-06-04 @ 18:04:56
URL: http://mathildalindhe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0