Det brinner!

Nu ska jag berätta lite mer om dagen idag. Jag börjar med att jag och Angelica stod vid poolen och jag skulle hoppa i. Jag hade blött ner benen när de började luktade lite illa men jag tänkte inte mer på det sen hörde vi från altanen att de brinner kanske någonstans och så såg vi ett stort svart moln komma. Så jag, Angelica, Melissa och Rebecka tog cyklarna och så såg vi brandkåren och vi cyklade dit, då hade det börjat brinna lite bredvid en cykelbana där det är lite träd, gräs och buskar. Jag och Angelica tänkte som vanligt bara åka förbi och låtsas att vi skulle cykla där haha (fast egentligen ville vi ju se vad som hände) men syrran och henns kompis stannade och prata med en brandman, jag och Angelica sa, kommer ni snart? (För att inte låtsas som att vi var nyfiken ;)). Efter ett tag så cyklade vi vidare och då så sa brandmännen hejdå till min syrra och Rebecka haha så de hade pratat om en hel del. De hade pratat om att vi hade badat i poolen för brandmännen frågade om de hade badat för vi åkte ju dit i bikini alla 4 haha :) de sa att de också skulle vilja göra de inte undra på där står dom med långbyxor och stålhättaskor, de pratade också om varför det började brinna och de var ju för att det var för varmt ute, och så hade de pratat om ifall de skulle kunnat sprida sig ut till villaområderna vilket inte var så stor chans eftersom att det var så mycket asfalt och en bit dit. Justja när vi kom där och cyklade så frågade brandmannen som höll på att släcka elden, vill ni duscha lite? Och så sprutade han vatten upp i luften så att det regnade ner på oss, haha det var faktiskt lite skönt eftersom att det är så varmt ute.    

Här kommer lite bilder därifrån


Efter att vi hade varit där så åkte vi hem och badade :) Och efter ca en timme var det jordgubbar och vaniljvisp på altanen som mammas kompisar kom med, lyx :)




Kommentarer
Postat av: lina [discosadness.blogg.se]

ojjojj! :-O

2009-07-03 @ 02:16:22
URL: http://discosadness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0