Tyst i Stadion!


Nu tänkte jag berätta lite fakta om Gothia Cup :). Det är världens störta internationella fotbollsturnering som många fotbollsstjärnor var med på när de va mindre och idag är dom stjärnor. Här kommer lite fakta:

  
Deltagande lag: 1570
Deltagare: 34 400
Nationer: 61
Nationer från staten: 127
Pojkar: 72%
Flickor: 23%
Snittålder: 15,5
Spelplaner: 99
Antal Matcher: 4520


Ja jag bara måste berätta en sak som jag kom på när jag satt på invigningen iår. Det var så att förra året på Gothia Cup invigningen så gifte sig ett par! Som för 15 år sedan hade träffat varandra på Gothia Cup på invigningen det tyckte jag var så härfigt och så gifte dom sig där inför 50.000 åskådare! Man kan inte tro att det kan vara så tyst på en fullsatt stadion!

Kommentarer
Postat av: sarah

aha, usch då!

2009-07-16 @ 14:01:58
URL: http://saraahpersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0