Askungen hade skinntofflor?

Nu tycker jag att det är dax för lite mer rolig fakta, jag tycker att det är skoj med rolig fakta och det tyckte många utav mina läsare också så här kommer mer :)!

- Egentligen så hade inte Askungen glas skor på sig. Det var skinntofflor, men översättaren gjorde fel.

- 40% av jordens befolkning tvättar inte händerna efter de har varit på toa.

- En cocacola light burk flyter emedan vanlig sjunker i vattnet.

- Tungan är den enda muskeln i din kropp som bara sitter fast i en ände.

- Kaffeplantan härstammar från Etiopien där den har odlats i över tusen år.

- 100 personer dör årligen till följd av att ha satt en kulspetspenna i halsen.

- Under en sekund gör sig solen av med lika mycket energi som alla människor sammanlagt.

- Om allt salt i haven skulle utvinnas, så skulle alla kontinenterna täckas av ett 150 m tjockt lager salt.

- Den kraftigaste elektriska stöt som någon människa överlevt var på 230 000 volt från en stor högspänningsledning.

- Världens längsta namn på en stad består av 167 bokstäver.

- Hypernervaukustiskadiafragmavibrationer = Vanlig hicka

- En golfboll har 336, 442, eller 518 fördjupningar

- I schack finns det 169,518,829,100,544,000,000,000,000,000 varianter att göra de första 10 dragen.
(Inte undra på att alla som försöker lära mig schack alltid säger olika och att jag aldrig lär mig de)

- Shakira pratar flytande spanska, arabiska, portugisiska, italienska och engelska

- Åsnor dödar årligen fler människor än flygkrascher.

- En fullvuxen råttas hjärna väger ungefär lika mycket som en halv 50 öring.

- Du blinkar över 10 miljoner gånger per år.

Det var det, om du är en ny läsare här och tyckte att det var intressant så kan du trycka på kategorin "Rolig fakta" så finns det lite mer fakta att läsa :). 

Kommentarer
Postat av: Najjo [foto]

"100 personer dör årligen till följd av att ha satt en kulspetspenna i halsen." vad tusan? varför har dom pennan i munnen XD



väldigt rolig fakta måste jag säga!

2009-08-18 @ 19:27:32
URL: http://najjo.blogg.se/
Postat av: J.T

- I schack finns det 169,518,829,100,544,000,000,000,000,000 varianter att göra de första 10 dragen.



SHARRE :O

2009-08-18 @ 21:51:26
URL: http://turnush.blogg.se/
Postat av: Psicho

aa okeej=)

hehe störd fakta :P onödig men intressant =)

allt bra med dej idag då?=)

2009-08-19 @ 08:51:56
URL: http://psicho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0