Fotboll!

Idag efter skolan cyklade jag hem och hoppade studsmatta och målade naglarna i solskenet :) Idag lyckades jag inte fixa motivet som jag ville ha på någlarna så de blev helfärgade naglar istället.

Mina naglar!


Efter ett tag kom E hit och hoppade studsmatta med mig och vi hade väldigt roligt! Efter ett tag gick vi in för det var mat och sen åkte vi iväg på fotbolls träningsmatch, Heléne va det som spelade. 






Där lekte E med A och jag och F fick springa med dom överallt hehe. Vi spelade mycket "fotboll" på sidan av planen, småbarn är så söta och roliga de har sina egna regler när det gäller spel och sporter ;). Ibland blev det lite små bråk mellan E och A men det är sånt som händer, ibland tyckte jag att de va liiite för brutalt, en gång sa jag inget för att kolla hur långt de skulle gå och de gick ganska lång tycker jag. E råkade knuffa in A i ett stängsel så A fick en pinne i ryggen ganska hårt, och då blev A arg så han började dra E i håret då ryckte jag in! Sa till E att man måste ta det lugnt och se till att man inte gör illa någon annan och så sa jag till A att man inte ska dra någon i håret fast den andra har gjort fel, sen sa jag nu är de bra och började spela boll, då blev det bra igen (det är en grej som är bra med småbarn, allt går över så fort). En grej som också hände va att E började blöda lite näsblod för grabbarna höll på att rulla runt i backen och jag vet inte om A råkade sparka till han lite på nosen, så jag bar E över till andra sidan till mamma och dom som satt där och på vägen till andra sidan så sa jag till E att kolla upp hela tiden för att blodet inte skulle rinna ner de gjorde han och var duktig. Det var jätteroligt att leka med dom de är alltid roligt,  A vill att jag ska vara med överallt och vi ska spela och passa fotboll hela tiden hehe.
 
Nu sitter jag här och kollar på talang :)

Imorgon kväll blir det mycket skatt med J! 

Puss 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0