290409

Jag kom nyss hem från Gävle där jag idag har tillbringat dagen på Borgarskolan där det var unga handelns dag idag :). Där satt alla som går någon slags handelslinje här runt om och lyssnade på när flera olika personer som jobbar i olika företag pratade om hur dom hade kommit dit där de är idag och om företaget de jobbar i. Det var personer där från bland annat ICA MAXI, IKEA, STADIUM, BESTSELLER där och pratade. Det var intressant att lyssna och jag lärde mig en hel del nya grejer när det gäller de företagen och om att starta eget (de va några där som hade startat eget också) och de berättade hur det var och vad de hade gjort innan de startade eget. En som var där och pratade var Ellenor Pierre (som är med i Robinson) och hon pratade lite om tiden i robinson och att hon har startat MQ och ESPIRIT MEN i Valbo :). En till som var där och driver 6 egna företag idag var Paolo Roberto och han pratade om lite utav hans liv från att sitta i fängelse och va en gangster till att vara med i filmer till att som idag driva 6 egna företag, det var jätte intressant att lyssna på. Det var en intressant och rolig dag :)

Ung handelns dag
Ellenor Pierre




IKEA


Paolo Roberto




och så blev det mat från MAX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0